top of page

כיצד ללמוד אנגלית במהירות: 10 טיפים


Student hiding behind book
הטיפים שלנו ללמוד אנגלית במהירות

אנגלית היא שפה שכיף ללמוד , ולמרות שהיא נחשבת לשפה נגישה וקלה יחסית ללמוד, עם 750,000 מילים ואיות שיכולים לייאש אפילו את הלומד המיומן ביותר ולכן לרובינו לימוד אנגלית מהר נראה בלתי אפשרי. אבל אנחנו כאן כדי לומר לך שזה לא - כל עוד יש לך את האסטרטגיה הנכונה.


להלן הטיפים המובילים כיצד ללמוד אנגלית במהירות:


1. קרא את כל מה שאתה יכול לשים עליו ידיים


ספרות קלאסית, כריכה רכה, עיתונים, אתרי אינטרנט, מיילים, עדכון המדיה החברתית שלך, קופסאות דגנים: אם זה באנגלית, קרא את זה. למה? ובכן, תוכן זה יהיה מלא באוצר מילים עסיסי חדש, כמו גם כמות נכבדה שכבר ידעתם. זה עוזר לך להשתפר במהירות, מכיוון שחשיפה מחודשת לאוצר המילים הנלמד נותנת לך דוגמאות חדשות בהקשר, ולכן מחזקת את המילים האלה בראש שלך. מצד שני, לימוד מילים וביטויים חדשים חיוני לבניית ארסנל אוצר המילים שלך, במיוחד בשפה כמו אנגלית עם כל כך הרבה מילים!

עם זאת, לא רק לקרוא ולהמשיך הלאה - לאחר מכן, עליכם ..........


2. לשים לב באופן פעיל לאוצר המילים החדש


טיפ זה הוא טיפוס קלאסי מסיבה טובה: הוא עובד! כאשר אנו לומדים, אנו נהנים לעתים קרובות כל כך ממילה חדשה של ביטוי, עד ששכחה נראית בלתי אפשרית. אבל סמכו עלינו, לא הכל נדבק בפעם הראשונה. כדי להילחם בכך, הרגל לסחוב מחברת פאנקית או להשתמש בכלי כמו Evernote. בכל פעם שאתה שומע או קורא מילה או ביטוי חדש, כתוב אותו בהקשר: כלומר במשפט שמשמעותו מצוינת. זה חוסך לך זמן מכיוון שלא תחזור למילה הזו ותשאל את עצמך: "מה משמעות המילה / הביטוי הזה שוב?"


3. דברו עם בני אדם חיים אמיתיים


לשם מה שפה אם לא לתקשר? בטח, אנו בני האדם הפכנו למומחים בתקשורת מבלי לפתוח את הפה - תודה Whatsapp! - אבל במציאות דיבור בשפה עוזר לה להישאר בראש שלך הרבה יותר טוב מאשר רק לקרוא או לכתוב אותה. רק תחשוב כמה פעמים שמעת אנשים אומרים שהם "מבינים, אבל לא יכולים לדבר אנגלית." הרבה דוברי אנגלית עתידיים הפכו את הדיבור למחסום עצום. אל תהיה כזה! חפש דוברי שפת אם להחלפת שפות בלתי פורמליות, הירשם לקורס או השתתף בשיעורים ברשת.


4. הירשם לפודקאסטים או לערוצי Youtube (באנגלית)


כמו הומור? פוליטיקה? כתיבת בלוגים? בישול? עם נושאים המכסים כל עניין שאפשר להעלות על הדעת, יש פודקאסט או ערוץ Youtube דובר אנגלית בשבילך. הירשם למספר אנשים והאזין תוך כדי נהיגה או צפה במהלך הנסיעה לבית הספר או לעבודה. בהתחלה, אתה עלול למצוא את המבטאים קשים, אך תמשיך עם זה ותוך זמן קצר תתחיל להבין מה אתה שומע (כמו גם ללמוד הרבה אוצר מילים חדש מדובר שפת אם!)


5. צאו לחו"ל


אם יש דרך טובה יותר ללמוד אנגלית מאשר להיות שקועים בה בזמן שאתה חי ולומד במדינה דוברת אנגלית, נשמח לדעת! זה לא סוד שאנגלית היא השפה המדוברת ביותר בעולם, ועם רשימה ארוכה של מדינות לבחירה, תוכל לבחור את סביבת הלמידה האידיאלית שלך, מזג האוויר או העיר המועדפת עליך. תחשוב על אוסטרליה, ניו זילנד, בריטניה, ארה"ב, קנדה ודרום אפריקה!


6. השתמש בחברים שלך


יש לך חברים שמפרסמים באינטרנט באנגלית? סרוק את הפריטים שהם משתפים ותחקור אחד או שניים בכל יום. הם עשויים להיות כתבות חדשותיות או כתבי עת, סרטונים, שיחות, פוסטים בבלוג, שירים או כל דבר אחר: אם זה באנגלית והנושא מעניין אתכם, זה יעזור לכם!


7. שאלו הרבה שאלות


סקרנות אולי הרגה את החתול, אך היא גם אפשרה ללומד שפות לדבר שפת אם! כשתלמד אנגלית, בקרוב יהיה לך הר של שאלות. אל תשבו על ספקותיכם - היו סקרנים ופתרו אותם! אם נרשמתם לקורס, שאלו את המורה שלכם (בכל זאת בשביל מה הם שם). אך אם אתה לומד לבד, אל תדאג: מצא תשובות בבלוגים או באתרי שפות, שאל את הלומדים האחרים או קרא בפורומים.


8. קח הובלה מהכוכבים


חזק את הלמידה שלך על ידי בחירת שחקן או זמר דובר אנגלית שאתה אוהב. עכשיו, חפש באינטרנט ראיונות שהם נתנו - וצפה בהם! צפה פעם אחת בתמצית, ואז שוב, כי לוקח זמן לרשום ביטויים ומילים מעניינים שאתה שומע. הסלנג, הסיפורים, ההומור והאנקדוטות שיוצאים מהראיון הזה בטוח יעניקו לך הרבה לעבוד איתו!


9. התחל עם מה שאתה באמת צריך


ככל הנראה לימודי האנגלית יעברו הרבה יותר מהר אם תזכירו לעצמכם ללא הרף את המניעים שלכם ללמידה. אתה הולך לחילופי לימודים? לאחר מכן, התמקדו באוצר המילים הקשור ללימודים. האם יש לך כנס מעבר לים? תתרגלו התחלות שיחה עם המשתתפים האחרים. עוברים לשנת שבתון? נראה שאוצר המילים של נסיעות ותיירות יהיה המדריך שלך. אם אתה פשוט מתחיל ללמוד אנגלית בתקווה ללמוד בקסם כל דבר והכל בבת אחת, אתה צפוי בסופו של דבר מבולבל ונשרף. מה שמביא אותנו ל ...


10. אל תבעט בעצמך בזמן שאתה למטה


כשאתה מתחיל להרגיש שאתה לא מתקדם - מה שקורה לכל הלומדים בשלב מסוים - אל תגיד "אני לא מדבר אנגלית" או "לעולם לא אשיג את זה." למעשה, אסור את הביטויים האלה מאוצר המילים שלך! הם רק מטשטשים את הבנתך ואת חלומותיך לדבר אנגלית היטב. במקום זאת, אמור "אני לומד אנגלית ומשתפר כל יום", "זה לא תמיד קל, אבל זה שווה את זה," "אני כל כך הרבה יותר טוב משהייתי לפני חצי שנה," ומשפטים אחרים כדי להזכיר לעצמך את תמונה גדולה.

bottom of page