top of page

לימוד אנגלית - איך ללמוד אנגלית מהר יותר עם 7 טיפים מדעיים



למידת שפה היא תחום מחקר חשוב מאוד עבור מדענים. הסיבה לכך היא שהיכולת ללמוד שפה מורכבת (מסובכת) והיא דבר שהופך את בני האדם לשונים מבעלי חיים אחרים.


המדע יודע כיצד המוח האנושי עובד (בעיקר). המדע יודע כיצד אנו לומדים ומדברים.


היו מחקרים מדעיים רבים שמתמקדים באופן שבו אנשים לומדים שפות. מחקר מסוים משמש כדי לנסות ולהבין כיצד ומדוע אנו לומדים שפות, וחלקם נעשה כדי להבין את היתרונות של לימוד שפות חדשות. חלק מהמחקרים מתמקדים בתינוקות, שהם לומדים מצוינים בשפה טבעית, ואחרים רק מתמקדים במבוגרים.


זה מידע רב! אז מה אתה יכול לעשות עם כל המחקר הזה?


על ידי הבנת איך ומדוע אנו לומדים שפות כפי שאנו עושים, אנו יכולים להפוך את מסעות לימוד השפות שלנו לקלים ומהירים יותר.


אתה יכול להתחיל ללמוד אנגלית מהר יותר ברגע זה, בזכות כמה מחקרים מדעיים! הנה איך.


הדרך המהירה והקלה ללמוד אנגלית מדוברת בשיטה המובילה בעולם.




מורה פרטית מלמדת אנגלית
שיעור אנגלית פרטי ב-״שפות שלי״


1. תקשיב להרבה אנגלית


נקודת מבט המדעית:


למדענים שלומדים שפות יש מונח מיוחד לאחת הדרכים בהן אנו לומדים שפות: לימוד שפה לא מודע או מרומז. למידה מהסוג הזה מתרחשת כשאנחנו אפילו לא מנסים.


זה לא קורה על ידי ישיבה ליד שולחן העבודה ולימוד כללים שוב ושוב. במקום זאת, זה קורה כשאנחנו מאזינים להרבה אנגלית וכשאיננו נותנים תשומת לב רבה. צליל האנגלית נמצא ברקע והמוח שלך סופג אוטומטית את הצלילים, המבטאים, המילים והדקדוק, למרות שאתה לא מקשיב טוב, מדבר או מציין הערות.


הדבר המטורף הוא שלומדים מהקשבה גם אם איננו מבינים מה פירוש המילים. מחקר שלאחר המחקר מראה שאנשים יכולים ללמוד שפה כלשהי על ידי האזנה כזו - אנו יכולים אפילו ללמוד שפות מזויפות (אלה שמדענים ממציאים למחקר שלהם) רק על ידי האזנה לאנשים שמדברים אותן.


הסיבה לכך היא שכאשר אנו מקשיבים לשפה אנו שומעים את התבניות. זו דרך טבעית יותר ללמוד - ילדים עושים את זה כל הזמן. תחשוב על זה! כאשר תינוקות הם צעירים מאוד, הם אינם יכולים לדבר. הם יכולים רק להקשיב. הם משקיעים טונות של זמן בהאזנה לפני שהם יכולים להבין לגמרי את הנאמר, ולפני שהם יכולים להשתמש בשפה בעצמם.


מה אתה יכול לעשות:


האזן כמה שיותר אנגלית. האזן ללא הרף! בכל פעם שתוכלו, וודאו שיש לכם משהו באנגלית שמתנגן בחדרכם, במשרד או באוזניות.


צפו בטלוויזיה באנגלית, האזינו למוזיקה באנגלית והאזינו לספרי שמע באנגלית. עבור למקומות שבהם אתה יכול לשמוע דוברי אנגלית ילידים מדברים אחד עם השני. האזן כמה שיותר אנגלית מדוברת. אתה לא צריך להקשיב מקרוב - בזמן שאתה מקשיב אתה יכול פשוט להסתובב, ליהנות מהמראות, לעשות את הכלים, לקרוא ספר, להתאמן בחדר הכושר, להכין שיעורי בית, לכתוב מאמר או לעשות את העבודה היומית שלך.


לא משנה מה, כל עוד קולות האנגלית נכנסים לאוזניים ולמוח שלך, תלמד יותר אנגלית ממה שאתה מבין!


2. למד את הדומה


מה אומרים המדענים:


אחד הדברים הקשים ביותר בלימוד שפה חדשה הוא לימוד כל הצלילים החדשים. בשפה האנגלית עשויים אפילו להיות כמה צלילים ששפת האם שלך אף פעם לא משתמשת בהם!


עם זאת יש חדשות טובות - על פי המחקר הנוכחי, כולנו נולדים מתוך הבנה של צלילים הגיוניים ואילו לא. למרות ששפות יכולות להיות שונות מאוד, כולן חולקות כמה קווי דמיון.


לדוגמה, למרות שחלק מהמילים באנגלית מתחילות באותיות "BL" (כמו "Blink"), סביר להניח שלעולם לא תשמע מילה שתתחיל באותיות "LB". נסה להשמיע את הצליל הזה. זה מוזר! חלק מהצלילים פשוט לא הגיוניים, אפילו לתינוקות שאינם יודעים כלל מילים.


מה אתה יכול לעשות:


זכור עובדה זו כשאתה לומד אנגלית.


אם אתה שומע מילה או צליל שנראה בלתי אפשרי, יש סיכוי שזה בלתי אפשרי! אם אתה יודע שקולות רבים לא צפויים לקרות בשפה האנגלית, אתה יכול ללמוד לאיית ביתר קלות.


לדוגמה, אם אתה מנסה לכתוב את המילה "Ghost" ואינך בטוח אם ה- h מגיע לפני ה- G או אחריו, נסה לומר זאת בקול רם.


אם אתה מנסה לומר "hgost", הקול "HG" נראה בלתי אפשרי להגות, לא? אבל הצליל "GH" ב"Ghost " אפשרי. תשתמש בזה!


3. למדו צלילים חדשים בנפרד


מה אומרים המדענים:


לימוד אנגלית משנה את אופן הפעולה של המוח שלך. באופן מדהים, לימוד שפה חדשה גורם למעשה למוח שלך לצמוח! מחקר אחד גילה שככל שאנו לומדים שפה, חלקים במוח שלנו הולכים וגדלים. ככל שהגידול גדול יותר, כך תוכל ללמוד את השפה החדשה יותר.


אולם, חלק מעניין עוד יותר מהניסוי במחקר זה הראה כי מוחנו מגיב בצורה שונה לצלילים שונים.


לדוגמא, האותיות L ו- R יכולות להיות קשות עבור הלומדים בשפה, במיוחד אם בשפת האם שלהם יש רק אות אחת לשני הצלילים (כמו יפנית). הניסוי הראה שכאשר דוברי האנגלית שמעו את האותיות L ו- R, שני חלקים שונים במוחם הגיבו לצלילים. דוברי היפנית הגיבו רק באזור אחד.


מה אתה יכול לעשות:


לפני שתוכל לדבר ולהבין אנגלית כמו יליד, למד צלילים באנגלית.


מצא את הצלילים שהכי קשה לך להבין או לבטא ותתרכז בהם יותר.


כמה ניסויים מראים שהאזנה לקולות שהצליל שלהם איטי מאפשר ללמוד אותם תוך פחות משעה.


אינך זקוק לתוכנה מיוחדת כדי להאט צלילים - YouTube יכול לעשות זאת בשבילך! מצא כמה סרטונים של דוברי שפת אם באמצעות הצליל (או הצלילים) שאתה זקוק לעזרה איתם.


4. השתמש באסוציאציות מילים


מה אומרים המדענים:


כשאתה משתמש באסוציאציות מילים אתה מחבר מילים למילים, צלילים, תנועות, רעיונות או תמונות אחרים. כשאתה שומע את הצליל "ווף", אתה משייך אותו - מחבר אותו - לכלב. כשאתה רואה תמונה של שמש, אתה חושב מיד על המילים "שמש",ו"חמה ". אתה לא צריך להקדיש זמן לחשוב על זה, המילים האלה עולות בראשך אוטומטית.


לימוד מילים באמצעות אסוציאציות הוא לא רק כיף, זו דרך שימושית מאוד להאיץ את לימודי האנגלית. מדענים השתמשו במחקר זה כדי להביט בשפת הסימנים, שפה שחירשים אנשים לתקשר ואשר משתמשים בידיים ובאצבעות במקום בצלילים כדי להשמיע מילים.


ניסוי הראה כי הרבה יותר קל לזכור סימנים שנראים כמו המילה שהם עומדים עבורם. המשמעות היא שקל יותר לזכור את מילת שפת הסימנים "לאכול" מכיוון שהיא נראית כמו אדם שאוכל. קשה יותר ללמוד מילים כאשר תנועת הידיים שלך אינה קשורה לרעיון בצורה חזקה.


מה אתה יכול לעשות:


כשאתה לומד מילים חדשות, נסה ללמוד אותן בקבוצות. שלב מילה עם תמונה, תנועה או מילה אחרת. כשיש לך קשר חזק, יהיה לך קל יותר לזכור אותו.


נסה להשתמש בידיים ובגוף שלך כדי להראות את המשמעות של המילים שאתה לומד, לפחות עד שאתה זוכר אותן בפני עצמם. אתה יכול גם לנסות לצייר כמה תמונות במקום לכתוב את ההגדרות.


לפעילות מהנה, נסו להפוך את המילים למה שהם מתכוונים. אתה יכול למצוא כמה רעיונות באמצעות חיפוש תמונות Google. פעולה זו לא רק תעזור לכם לזכור את המשמעות, אלא גם את האיות!


5. זכור דפוסים, לא חוקים


מה אומרים המדענים:


שפות מורכבות מדפוסים וככל שיהיה לכם קל יותר למצוא את הדפוסים כך יהיה לכם קל יותר ללמוד את השפה.


מה אתה יכול לעשות:


יתכן שהשקעת כבר זמן רב בלמידה של כללי הדקדוק והכתיב באנגלית. במקום לחשוב עליהם כחוקים, נסה לזכור את התבניות.


6. למדו ביטויים, לא מילים


מה אומרים המדענים:


יש מילים שיש משמעות אחת בפני עצמן, אך משמעות שונה לחלוטין כאשר הן משולבות במילים אחרות. בזמן שאנחנו מקשיבים או קוראים משפט באנגלית, אנו מחפשים קבוצות אלה.


במשפט "I ran around" אתה אומר שרצת בלי מטרה. אם מוסיפים רק שתי מילים, זה הופך ל"I ran around the park ", שיש לה משמעות אחרת לגמרי. אתה לומד יותר ויותר מידע על המשפט והמילים בו בזמן שאתה מקשיב.


זה אולי לא נראה כל כך מפתיע, אבל עד לא מזמן חשבו בלשנים (אנשים שלומדים שפות) שאנחנו מקשיבים למשפט שלם ואז מפרקים אותו לחלקים. מחקר אחד מסביר כי סדר המילים עשוי להיות חשוב יותר מכל המשפט.


חשבו על זה ככה: "לחם וחמאה" ו"חמאה ולחם "יש את אותה משמעות, אך רק לאחד יש סדר מילים נכון (לחם וחמאה).


מה אתה יכול לעשות:


לימוד מילים בעצמם יכול להיות קשה מכיוון שלמילים רבות יש יותר ממשמעות אחת. עצם הכרת מילה לא אומרת שתצליחו להשתמש בה בפועל. לכן כשאתה לומד מילים חדשות, למד כיצד משתמשים בהן בביטויים, משפטים ושיחה.


7. למדו עם מוזיקה


מה אומרים המדע:


אתה זוכר את השירים החמודים שלמדת כשהיית קטן? אנו בטוחים שאתה עדיין יכול לשיר את השירים שאימך או מוריך לימדו אותך למרות שלמדתם את השירים האלה לפני הרבה מאוד זמן! איך אתה עדיין יכול לזכור אותם כל כך טוב?


כשאתה ילד, המוסיקה חשובה מאוד ללימוד השפה. זו הסיבה שלילדים יש שירים שעוזרים להם לזכור מספרים ואותיות, ללמוד כיצד תנועות פועלות וללמוד מילים חדשות. חזרה על שירים ומוזיקה עזורת לילדים לזכור חלקים חשובים בשפה.


גם מבוגרים לומדים קל יותר עם מוסיקה. כישורי שפה נתפסים בדרך כלל כחשובים מאוד והמוזיקה אינה חשובה לא פחות. אך על פי מחקר אחד, הדרכים בהן אנו לומדים מוסיקה וגם שפה דומים מאוד, ושניהם חשובים מאוד! אנו לומדים ש"בא "ו"דה" נשמעים שונים זהה לאופן שבו אנו לומדים כי חצוצרה ופסנתר נשמעים שונים.


מה אתה יכול לעשות:


שפה היא כמעט סוג של מוזיקה משל עצמה. לימוד כישורי שפה באמצעות מוזיקה הופך את הלמידה לקלה ומהירה יותר. ישנם שירים רבים ללימוד אנגלית, שרבים מהם תוכלו למצוא ב- YouTube .האזינו לשירים ושרו איתם, ואתם תדברו כמו יליד בקרוב!



bottom of page