top of page

מהם היתרונות של לימוד ערבית?

תמיד טוב ללמוד שפה חדשה, אבל מסיבות הבאות לימוד ערבית חשוב במיוחד:

1. ערבית היא השפה החמישית המדוברת ביותר בעולם.




ערבית היא השפה הרשמית של למעלה מ 20 מדינות ויש הרבה יותר מ- 300 מיליון דוברי השפה. דוברים אלה מרוכזים ברובם במזרח התיכון, אך יש קבוצות מיעוט של דוברי ערבית ברחבי העולם. זו גם שפה רשמית של האו"ם, הליגה הערבית, ארגון הוועידה האסלאמית והאיחוד האפריקני.

2. ערבית היא השפה הליטורגית של האסלאם.




בנוסף למיליוני דוברי השפה, מיליונים רבים יותר יודעים ערבית כשפה זרה, שכן כשפת הקוראן היא מובנת על ידי מוסלמים ברחבי העולם.

3. בעולם המערבי קיים ביקוש רב של דוברי ערבית אבל היצע נמוך.

יחסית מעט מערביים מעזים ללמוד ערבית. עם החשיבות ההולכת וגוברת של המזרח התיכון בעניינים בינלאומיים, קיים אפוא מחסור קיצוני בעובדים במערב הבקיאים בשפה ותרבות ערבית. מי שלומד ערבית יכול למצוא קריירות במגוון תחומים: עיתונאות, עסקים ותעשייה, חינוך, כספים ובנקאות, תרגום ופרשנות, ייעוץ, שירות חוץ ומודיעין, ורבים אחרים. רק 1% מכלל 12,000 סוכני ה- FBI בארצות הברית הם בעלי ידע בערבית בכלל, וזה כולל את אלה שיודעים רק כמה מילים.

4. ישנם תמריצים כספיים ללימוד ערבית.

ממשלת ארה"ב הגדירה את הערבית כשפה בעלת חשיבות אסטרטגית. יוזמת השפה האסטרטגית הלאומית שהוקמה בשנת 2006 מקדמת את לימוד הערבית (ושפות אחרות הנחשבות קריטיות) בקרב אמריקאים באמצעות מלגות רבות והזדמנויות למידה נתמכות. אלה כוללים תמיכה בקורסי שפה מתחילת דרכם ועד למתקדמים, תכניות לימוד בחו"ל, הזדמנויות הדרכה אינטנסיביות, חילופי מורים והתפתחות מקצועית.

5. מדינות דוברות ערבית הן שוק שצומח במהירות לסחר.

יוזמות לשילוב העולם הערבי בכלכלה העולמית פותחות מספר רב של הזדמנויות עסקיות פוטנציאליות. האזור הערבי עם אוכלוסייתו הצומחת במהירות מספק שוק יצוא עצום של סחורות ושירותים. עם תוצר של מעל 600 מיליארד דולר בשנה, לאזור יש הרבה מה להציע לשוק העולמי. כדי לעסוק ביעילות, יש להבין את השפה והתרבות של האנשים איתם מקווים לנהל משא ומתן ולנהל סחר.


בשפת שלי אתם תוכלו ללמוד לדבר ערבית בשיטה הכי מתקדמת בעולם! בין אם אתם תבחרו קורס ערבית אונליין או קורס ערבית במפגש אישי בבית ספר שלנו בנתניה, אתם תלמדו לדבר נטו.

bottom of page